Strandkäk med Kantarell

Den här gången har jag gjort något som man aldrig tröttnar på...

PIZZA!!
Man kan tröttna på sufflér och fondué men det kommer alltid finnas tillfällen där man inte vill ha någonting annat än pizza!
Jag hade varit sugen på att baka pizza på Jamie Oliver's sätt i flera dagar.
Jamie's sätt att göra pizza är inget speciellt.
Där är hans sätt att göra pizzadeg som är Awsome!
Den stora skillnaden är att han inte använder någon skål! han bara häller allting på bänken! (så mycket roligare)
För er som tycker att det låter fullständigt retarded att gegga runt en massa mjöl och vatten på en köksbänk har jag här en liten video med mästaren själv som visar hur awsome det faktiskt är:
Hur han gör sin sås och vilka tillbehör han använder skiter jag i, dom är inte roliga. Jag gjorde en halvklassisk tomatsås. Den är halvklassisk för att det är tomater i den... Dom andra indgridienserna var inte så speciellt klassiska men gott blev det!
Som fyllning tog ost (såklart) men inte vilken ost som helst. utan mozzarellaost.
Och istället för den mycket uttjatade skinkan som används i princip varje pizza i Sverige tog jag nån kvalitékorv med typ 98% kött eller nåt som låg och skräpade i kylen.
När det var typ 3 min kvar tills pizzan var färdig ringde några polare och sa åt mig att komma ner till stranden. så,
Jag gjorde min hemmapizza till en take-away pizza. Det gick dock sådär... fyllningen gled av från en slize.
Men dom andra klarade sig.
Jag gav en slize till Andrea som gav min pizza betyget:
"Supergod!"
///Kantarell


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0