I'm Kantarell Ramsey... Första receptet!

Idag har jag tagit första steget mot målet, att pröva alla recepten i Gordon Ramsey's kokbok. Och det känns Fantastiskt! Jag har gjort förmodligen den dyraste frukosten någonsin, fruktsallad!
Det här receptet var det recept som fanns på första sidan i boken, det är inte superkomplicerat med gud! så gott det blev.
Det jag gjorde var helt enkelt att gröpa ur två meloner. Sedan hällde jag i bärblandningen med lite strimlad mynta och rivet skal från lime och apelsin, kramade ur lite saft från apelsinen och limen och slutligen strödde jag lite socker över.
Det kostade hemskt mycket eftersom jag bara använde färska råvaror till det här receptet men när jag tog första tuggan så förstod jag direkt att det var värt pengarna! Det bästa med den här rätten var att desto mer jag år desto godare blev den för att det bildades en ljuvlig saft i botten på melonen som från början bara var apelsin- och limesaft men med tiden blandades den med safterna från dom andra frukterna och bären och blev helt fantastisk. (positiv effekt av att inte följa receptet helt)

Jag har inte följt receptet nitiskt. Eftersom Ramsey det senaste har varit ett sådant hälsofreak gjorde jag lite uppror med mitt socker. Jag prioriterar att det smakar gott! Men jag tog ytterst lite socker eftersom jag bara ville framhäva frukternas och bärens smaker, inte ändra dom. Enligt orginalreceptet ska man skära melonerna i små lämpliga former och servera tillsammans med det andra på ett fat (tråkigt!)
Jag kommer bara följa recepten exakt när jag inte kommer på någon förbättring. Om jag gör som kokboken säger slaviskt så kommer jag aldrig utvecklas!


71 dagar 109 recept
///Kantarell

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0