Så simpelt... Så gott...

Det här inlägget är tillägnat ägget!
Ägg är otroligt gott och extremt mångsidigt! Jag använder det till förrätter, varmrätter, desserter, frukost, lunch, middag och påskpynt! ett egg i en sås som inte kokar ger en tjockare och fylligare konsistens. Och det är nyttigare än brocoli!
igår och i förrgår gjorde jag två varianter på frukostar som har ägg som huvudråvara.
nummer 1:

KANTARELLENS RÖDA OMELETT!



Det sköna med omelett att man kan vara lika galen som när man gör pizza. Allting funkar!!
Jag tog lite klyftpotatis som blivit över och hällde i lite kesellaost i omelettsmeten.
Det + lite grymma kryddor och färska örter gav en supergod frukost!



Nummer 2:

Det här är ett recept som jag har velat göra min egen version av ända sedan jag såg den för övrigt svingrymma filmen "V för Vandetta"
Här får ni en ledtråd på vad jag tänker göra:
Ringer det nån klocka? inte?! :O
Receptet kallas iallafall eggs in basket (tror jag)
Och det man gör är helt enkelt att man steker en brödskiva med ett egg i.
Jag valde dock att lägga till lite prylar...
Jag stekte äggmackan i både bäldigt mycket smör och senap. Sedan när den var färdigstekt rev jag lite pepparrot över. Det smakade fantastiskt!
Jag vet att det finns extremt många som inte tycker om senap. Jag är vanligtvis en av dom. Men jag tillsatte inte senap för att jag tycker om senapsmak. Jag tillsatte det för att jag vet att smörstekt bröd+senap+pepparrot är en combo som skulle duga åt gudar! Tro mig, pröva själva om ni är osäkra.
Remember remember the fifth of november...
105 recept kvar
///Kantarell

Kommentarer
Postat av: Cafro

Ägg är jättebra frukost :D Det går så snabbt att steka också :) Jag brukar göra äggröra ^^

2010-06-24 @ 16:22:42
Postat av: Kantarell

Det enda jobbiga är... disken...

2010-06-24 @ 18:13:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0