Bombdåd i Moskva

Kommer vara mer seriösare inlägg idag pga omständigheterna i Moskva (ingen skugga ska falla över problemen som är i Chile och Haiti fortfarande, visa erat stöd genom att donera eller bara uppmärksamma att det fortfarande är problem där!)

Bomdåd mot Moskvas tunnelbane system igår. Förjävligt, 28 döda och över 100 skadade. Första explosionen hände på stationen Ljubljanka, andra mot stationen Park Kulturij. Förjävligt som sagt. Tydligen ska det vara sjävmordsbombare som gjort det. Förjävligt att folk ska övertalas att självmordsbomba av olika terrorisorginisationer.

Förjävligt att terroristerna i huvud taget ska ge sig på civila, jag förstår om de känner sig förtryckta av tex Ryssland men det är aldrig rätt att använda våld/terror för att nå sina mål. Om de nu tyckte att Ryssland gjorde något som förtryckte dem (eller va fan deras motivation är) så ska man inte skada oskyldiga personer... Vad har de civila som dog i den explosionen gjort dem? Om det är någon som har gjort det är det helt klart de som står högst upp i Ryssland, och om nu Putin har gjort något för att förarga denna orginisation, ta det via politiskt väg till Putin inte starta någon terroroginisation som bara får mer människor att lida. Ryssland kommer säkert slå tillbaka och då får oskyldiga lida på andra sidan också... Kan fortsätta i all evighet om det här så avslutar denna delen av blogginlägget idag. Förjävligt var ordet...



Förlåt för att det blir ett så seriöst inlägg men bara så förjävligt att det ska kunna gå till så här.
Ne nu går vi till den lite mer glada delen av inlägget.


En trogen (nåja) läsare tipsade mig om en mycket talangfull videogrejsimojssak. Namnet är The Joker Blogs (Youtube länken här<<<). Måsta säga att de första avsnitten gjorde mig lite tveksam till kvaliten, visst det var en okej skådis som imiterade Jokern. Jag tänkte "Det här är väl inget specielt". Men vad fel jag hade! I andra sösongen brilijerar skådespelaren till Jokern verkligen(vet inte hans riktiga namn ska se om jag kan ta reda på det)! Innan kändes det bara som han imiterade jokern här känns det verkligen som om han var Jokern! Det är som han har tagit Heath Ledgers (May he rest in peace) Joker och gjort honom bätttre! Om någon ska ta över Jokern rollen i framtida filmer skulle jag defenitivt rösta på han! Han skulle med bravour axla manteln som Heath Leger lämmnade efter sig!

Det ända jag inte kan förstå är varför han som spelar luffaren som filmar är med (ska inte spolia för mycket). Han är helt helt värdelös! Min mormor med en bruten arm skulle göra bättre ifrån sig... Han känns som en kompis som de slängde in bara för att han bönade och bad om att få vara med, alltså han har ingen scennärvaro, när han ska försöka vara "hotande" eller liknade så är det bara skrattretande, han är tråkig att lyssna på och det låter hela tiden som han läser ur ett manus. Varenda... Förjävliga... Sekund! Gah stör mig för mycket på honom men som sagt han som spelar Jokern är superb! Även om luffarn är usel så är "The guy who plays mr J" superb! Heath Ledger hade inte gjort det mycket bättre!



Väldigt mycket text i detta inlägg... Skippar dagens random och dagens onödigheter idag... För trött men återkommer med dem i ett senare inlägg. Tills vidare vill jag önska alla en riktig bra natt, och visa erat stöd för folket i Haiti,Chile och Ryssland!


///Skivlingen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0